صنعت خودرو ایران در حالی همواره تمایل بر پیادهسازی الگوی کرهای در روند توسعه این صنعت داشته که بهدنبال رونق مونتاژکاری در شرایط کنونی، به نظر میرسد خودروسازی کشور در مسیر الگوگیری از صنعت خودرو ترکیه گام برداشته است.بررسی الگوی ترکیه و کرهجنوبی نشان از نگاه متفاوت این دو کشور به صنعت خودرو دارد؛ بهطوریکه دولت کره از سال ۱۹۴۶ با تدوین برنامهای مدون و مشخص تلاش کرد با تمرکز بر تولید در زمره مهمترین کشورهای خودروساز جهان قرار بگیرد، حال آنکه ترکیه با جذب سرمایههای خارجی و تاسیس شرکتهای سرمایهگذاری مشترک، در کنار سازوکارهای مناسب اقتصادی و پرهیز از سیاستهای حمایتگرایانه، کلید موفقیت این کشور را در صنعت خودرو رقم زد.
[1396/10/04 20:00]